De eerste week

20 februari 2020 - Melbourne, Australië

We zijn nu een week verder sinds vertrek. De reis naar Australië was lang en vermoeiend. Eerst een 12 uur durende vlucht naar Singapore, een overstap van 7 uur en tot slot een vlucht van 7,5 uur. Slaap bleek schaars, maar op de eerste vlucht had ik wel het geluk dat de middelste stoel vrij bleef. Bij de landing op Singapore besloot de piloot s-bochten te maken zodra de wielen de grond raakten. Een zachte landing was het zeker niet. Even dacht ik dat we naar de gate gingen driften.
Changi Airport is enorm groot: 4 internationale vertrekhallen en 1 nationale. Tussen de hallen rijden skytrains zodat je ze allemaal kunt ontdekken. Elke hal heeft namelijk een aantal bezienswaardigheden zoals een gameroom, bioscoop, vlindertuin en nog veel meer. Toch kan ik niemand aanraden om hier 7 uur lang rond te lopen.
Toen ik eindelijk weer in mijn vliegtuigstoeltje zat, kon ik niet wachten om te gaan slapen. Een orkest van baby's die zich strategisch om mij heen gepositioneerd hadden, hadden echter een ander plan voor de passagiers van dit vliegtuig. Eenmaal in Melbourne aangekomen zat ik er als een Zombie bij. De douane ging gelukkig redelijk vlot en ik had geen verboden goederen mee (helaas geen gastrol bij Border Security voor mij). Het laatste stukje naar campus ging mede dankzij uber ook gemakkelijk.

Ik woon nu zo'n 4 dagen op campus en mijn dagen zijn gevuld met "onofficiële activiteiten" en slaapgebrek. Wegens het coronavirus is de introductie gecancelled, maar de studenten die ervoor verantwoordelijk waren binnen mijn gebouw doen ontzettend hun best om alsnog leuke dingen te organiseren. Omdat de universiteit hier echter niet achter staat, noemen ze het spontane bijeenkomsten waarbij toevallig zo'n 40 mensen aanwezig zijn. We hebben capture the flag, trivia-avond, eindeloos veel spelletjes en uitjes in de omgeving en de night market in het centrum van Melbourne gedaan. De campus hier is enorm en biedt hier genoeg ruimte toe. Het heeft zelfs zijn eigen winkelcentrum, sportcentrum, zwembad en nog veel meer. Het ligt wel ver van het centrum af, namelijk ruim een uur. Ook is het openbaar vervoer lang niet zo goed als in Nederland, dus het vereist wel enig planwerk.

Butterfly GardenQueen Victoria Market

1. Jacqueline:
    20 februari 2020
    wat een leuk inkijkje, kijk uit naar je volgende blog