Met jas en tas bij de balie

17 maart 2020 - Notting Hill, Australië

Mijn uitwisseling komt helaas vroegtijdig tot zijn eind. Door het coronavirus heeft de Universiteit Utrecht besloten om haar studenten terug te roepen. Dit is een dringend advies, welke ik in de wind zou kunnen slaan. Echter gaat het niet zozeer om de dreiging van het virus zelf, maar om het risico dat ik later niet meer naar huis kan. Op het moment is het veiliger in Australië dan in Nederland, maar de piek hier moet nog komen. Preventieve maatregelen worden weliswaar getroffen, maar dat de pleuris hier straks uitbreekt is onvermijdelijk. De provincie heeft al een 'state of emergency uitgeroepen', BuZa heeft het reisadvies gewijzigd en steeds meer vluchten worden gecanceld.
Als alles volgens plan verloopt vlieg ik zondag terug en kom ik maandagochtend aan. Monash University is ondertussen vanalles aan het cancellen en of omzetten naar online klassen. Het is nog maar de vraag of ik mijn programma thuis kan afmaken. Het is ontzettend balen dat ik weer terug moet, maar ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien (op veilige afstand natuurlijk).

reisadvies

Wie weet tot snel!

UPDATE: KLM heeft nu al drie keer mijn vlucht geannuleerd. Ik heb nu een vlucht op dinsdag. Ik vlieg dan via Abu Dhabi naar huis en heb een overstap van 8,5 uur :(
Iets is beter dan niets, maar dit gaat een lange lange lange reis worden.

UPDATE: die vlucht is niet doorgegaan. KLM heeft me omgeboekt naar een vlucht via Thailand.

UPDATE: de vlucht via Thailand is ook niet doorgegaan want Thailand heeft inreis restricties. Ik heb het vliegtuig niet kunnen boarden. Nu een vlucht geboekt bij Qatar voor vrijdag 3 april

1. Jacqueline:
    17 maart 2020
    Inderdaad ontzettend jammer, maar ben blij als je "veilig" thuis bent